mandag den 11. februar 2013

Gratis tilbud om coaching til personer med handicap

Peter Gundlund Koed Mikkelsen er nyuddannet coach og har et tilbud, der er for godt til at afslå: Han tilbyder i samarbejde med Rambøll Attractor gratis coaching-samtaler til alle personer med handicap. Emnerne er mangfoldige, men vil som fællesnævner dreje sig om, hvordan du mestrer hverdagen med dit handicap. Emnerne kan selvfølgelig også dreje sig om seksualitet, kærester, forelskelse, følelser osv.

Peter har før deltaget i debatten om seksualitet og handicap. Han står således bag en kronik med titlen "Handicap er ikke det modsatte af sex" til Politiken den 27. oktober 2010, som vi også bragte her på bloggen. Genlæs den her

Her er, hvad Peter skriver om sit tilbud om coaching:



Coaching i handicaphåndtering

Gratis coaching: Jeg tilbyder gratis coachsamtaler i mestring af handicap eller kroniske sygdomme i forskellige livssituationer. Samtalerne foregår fortrinsvis mandag og torsdag fra kl. 11-16 og har en varighed på 1-1½ time.
Sted: Rambøll Attractors lokaler i Ørestaden i København.
Kontakt: Peter Gundlund Koed Mikkelsen, 26 28 63 65, handicapmester@gmail.com.

Jeg hedder Peter Mikkelsen og er nyuddannet coach. Jeg vil gerne hjælpe andre med at håndtere de livsudfordringer et handicap eller en kronisk sygdom medfører. Eller sagt på en anden måde: Jeg vil gerne træne folk i at (træne sig selv i at) mestre handicap og sygdom bedre. At håndtere de svære hverdags- og livssituationer som fysiske, mentale eller helbredsmæssige begrænsninger sætter dem i. Selv har jeg en type muskelsvind, der gør mig til kørestols- og respiratorbruger og afhængig af hjælp døgnet rundt. Så jeg ved på godt og ondt, hvad det vil sige at leve med begrænsninger.
Jeg er uddannet i den såkaldte systemiske skole. Det vil bl.a. sige at jeg ikke kun ser på dig som et individ, der har en sygdom. Jeg er også optaget af de relationer og kontekster, der omgiver dig op din sygdom. De forhold man indgår i (til fx kolleger, familie, fagpersoner) og de kontekster man bevæger sig indenfor (fx på jobbet, på hospitalet, hjemme) betyder meget for, hvem du er, og for hvordan du tackler din sygdom i forskellige situationer. Det systemiske viser sig også ved, at jeg har ansvaret for at sætte rammerne for en god samtale, mens du er ekspert på din sygdom og din problemstilling.

Mine samtaler fungerer i praksis som samarbejder, hvor vi fællesskab arbejder med træning af den mentale evne til at rumme, acceptere, handle i forholde til, tænke nyt om eller konfrontere svære udfordringer i livet. Vi skal sammen udforske din verden, finde løsninger, knopskyde perspektiver, ja finde frem til de forståelser og fortællinger, der tjener dig og dit liv. Vil du med på rejsen?


Læs mere om Peters tilbud her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar